נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה הוא תהליך הסירוס של החתולים?

וטרינר במודיעין

מי שמתכננים לגדל חתול זכר בביתם, מוצאים את עצמם לא פעם תוהים לגבי הליך הסירוס שנחשב למומלץ על ידי ווטרינרים רבים ברחבי הארץ והעולם. שכן, אלה חושבים לא פעם שמדובר בהליך מורכב שעשוי להוביל לכאב וקושי רב בקרב החתולים. אנחנו כאן כדי לומר שמדובר במידע שגוי לחלוטין. הישארו אתנו ותכירו בקרוב את תהליך הסירוס של החתולים. כך תוכלו להבין במה מדובר ולמה זה טוב לחתול שלכם.

 

תכירו בשלב הראשון של הליך הסירוס – קבלת החתול למרפאה והכנתו לקראת ההליך

לא נלאה אתכם בפרטים וניגש מיד להליך עצמו שנחשב לניתוח לכל דבר ועניין (ווטרינרים ציינו בפנינו כי למרות שמדובר בניתוח, זו נחשבת לפרוצדורה פשוטה למדי). חשוב לציין כי ההליך מצריך מכם לשמור על החתול שלכם שיהיה בצום של כ – 8 שעות. בעת ההגעה אל המרפאה, אתם תתבקשו לחתום על כל מיני טפסים חיוניים. לאחר מכן, החתול שלכם ייכנס אל חדר הניתוח, שם יזריקו לו חומר ייעודי שיוביל להרדמה מלאה.

וטרינר במודיעין

תכירו בשלב השני של הליך הסירוס – ביצוע הניתוח

הסירוס צריך להתבצע באופן זהה בכל מרפאה (במידה ותפנו כמובן אל מומחה בתחום). חשוב שתדעו שאין זה משנה אם אתם פונים אל וטרינר במודיעין או אל ווטרינר בתל אביב. שכן, ווטרינר מוסמך יבצע תחילה הליך של גילוח וחיטוי האזור שנמצא בקרבת שק האשכים. בעת הניתוח עצמו, מוצא שק האשכים במלואו ולאחר מכן, מתבצעת קשירה כירורגית. ראוי לציין כי במרבית המקרים, נותר חתך קטן מאוד. כך שבעצם, אין צורך בתפרים על העור, בגלל שהוא מתאחה לבד תוך ימים בודדים.

 

החשיבות בפנייה אל ווטרינר מומלץ

שמענו לא פעם על מקרים קשים שאירעו לחתולים שהגיעו אל ווטרינרים שהתגלו כלא מקצועיים. אנחנו כאן כדי ליידע אתכם כי מוטלת עליכם האחריות בחיפוש מעמיק אחר ווטרינר שעונה על הקריטריונים הבאים:

  1. בעל הסמכה בתחום
  2. יש עליו המלצות רבות
  3. בעל מרפאה מסודרת ונקייה

וטרינר במודיעין

מתכננים לסרס? זה הזמן הטוב ביותר לבצע את ההליך

אם יש לכם ווטרינר מומלץ בהישג יד, כדאי שתדעו שתוכלו לבצע את הליך הסירוס לחתול שלכם בסביבות גיל חצי שנה. יש מי שטוענים שניתן לבצע את ההליך בשלב מוקדם יותר, אבל ההמלצה היא להמתין מעט. חשוב לציין כי חתולים שיעברו סירוס בגיל צעיר לא יפתחו כל מיני מאפייני מין משניים, כמו למשל:

  • מבנה לסת רחבה
  • גוף בעל מראה שרירי
  • שינויים משמעותיים במבנה של הפין

 

לסיום

המדריך הנוכחי הציג בפניכם את התהליך של סירוס חתולים. בשלב זה יש בידיכם את כל האינפורמציה החיונית, כך שעליכם רק לבדוק שהחתול שלכם נמצא בגיל המתאים להליך ולהביאו אל מרפאה מומלצת ומוסמכת. נאחל לכם שההליך יעבור על הצד הטוב ביותר ושתהיה החלמה מהירה.

וטרינר במודיעין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא חתולים