נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה התזונה של חתול מתחת לגיל שנה שונה מחתול מעל גיל שנה

חתול

כשמדובר בחתולים, התזונה היא גורם חשוב לבריאותם ולרווחתם. הצרכים התזונתיים של חתולים משתנים באופן משמעותי ככל שהם מתבגרים, במיוחד בשנה הראשונה לחייהם. חשוב להבין מדוע התזונה של חתול מתחת לגיל שנה שונה מחתול מעל גיל שנה על מנת להבטיח שחיית המחמד שלכם מקבלת את התזונה הדרושה לה לחיים ארוכים ובריאים.

כמה פעמים ביום נאכיל גור?

ראשית, לגורי חתולים יש בטן קטנה יותר מחתולים בוגרים וזקוקים לארוחות תכופות יותר. יש להאכיל גורים 4 פעמים ביום עד לגיל 6 חודשים בערך, ולאחר מכן להפחית בהדרגה לפעמיים ביום. גם גורי חתולים זקוקים ליותר קלוריות מאשר חתולים בוגרים, ולכן האוכל שלהם צריך להיות עשיר יותר בתכולת חלבון ושומן. גורי חתולים זקוקים לכ-30% יותר קלוריות מחתולים בוגרים ויש להאכיל אותם בתזונה שנוסחה במיוחד לגדילה והתפתחות.

חתול דיאטה

סידן וזרחן

שנית, גורי חתולים דורשים הרבה יותר סידן וזרחן מאשר חתולים בוגרים. גורי חתולים זקוקים עד פי 3 מכמות הסידן והזרחן שחתולים בוגרים צריכים כדי להבטיח התפתחות תקינה של עצמות ושרירים. התזונה של חתלתול צריכה להכיל מקורות איכותיים לסידן וזרחן, כגון ביצים, יוגורט, סלמון וטונה.

 

חומצית שומן

שלישית, גורי חתולים זקוקים ליותר חומצות שומן חיוניות מאשר חתולים בוגרים בגלל חילוף החומרים המהיר יותר שלהם. חומצות שומן חיוניות חשובות להתפתחות עור, פרווה ומוח בריאים.  התזונה של חתול מתחת לגיל שנה צריכה להכיל מקורות של חומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6 כגון זרעי פשתן, שמן קנולה ושמן דגים.

 

ויטמינים ומינרלים

לבסוף, גורי חתולים דורשים יותר ויטמינים ומינרלים מאשר חתולים בוגרים. גורי חתולים זקוקים ליותר ויטמין A, ויטמינים מקבוצת B וויטמין D כדי להבטיח צמיחה והתפתחות נאותים. התזונה של חתול צעיר צריכה להכיל מקורות של ויטמינים ומינרלים אלה כגון ביצים, עופות ודגים.

חתול

תזונה שונה בין גור לחתול בוגר

ראשית, מזון לחתלתולים נוצר במיוחד כדי לענות על הצרכים התזונתיים של גורי חתולים. משמעות הדבר היא שחתולים צעירים יכולים לקבל תזונה מאוזנת הגדושה בכמות הנכונה של חלבונים, שומנים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים. לגורי חתולים יש צרכים גדולים יותר לחומרים מזינים מסוימים מאשר לחתולים בוגרים, ומזון לחתלתולים נועד לענות על צרכים אלה.

 

גודל המזון

סיבה חשובה נוספת שבגללה גורי חתולים צריכים לאכול רק מזון לגורים היא שקל להם יותר לעכל. מזון חתלתולים נטחן דק יותר ממזון חתולים בוגרים, מה שעוזר לו לעבור דרך מערכת העיכול העדינה של חתלתול ביתר קלות. הדבר יכול לעזור למנוע בעיות עיכול כמו שלשולים, שיכולים להוות בעיה אמיתית עבור חתולים צעירים. יתר על כן, מזונות רבים של חתלתולים מכילים תוספת סיבים כדי לעזור לגורים לפתח מערכות עיכול בריאות יותר.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, תזונתו של חתול מתחת לגיל שנה שונה מחתול מעל גיל שנה בשל הקיבה הקטנה יותר, הצרכים הקלוריים העשירים יותר, הצרכים המוגברים של סידן וזרחן, צרכים מוגברים של חומצות שומן חיוניות וצרכי ​​ויטמינים ומינרלים מוגברים. חשוב להבין את ההבדלים הללו על מנת לספק לחתול שלך את התזונה הדרושה לו לבריאות ורווחה מיטביים.

מזון חתולים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא חתולים