נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יש לכם כלב? כך תוכלו להימנע מפרעושים!

כיצד ניתן להימנע מפרעושים בכלב

כל מי שמגדל כלב יודע כי אחת הבעיות המשמעותיות ביותר של עונת הקיץ היא הפרעושים והקרציות. הדבר נכון במיוחד עבור כל מי שמוציא את הכלב שלו לטיול בשדות, בפרדסים או בפארקים השונים. הפרעושים והקרציות מתחילים להופיע בתדירות גבוהה יותר ככל שהטמפרטורות עולות, לכן חשוב לתת על כך את הדעת. היום ניתן למצוא בשוק מגוון רחב של תכשירים שונים, שנועדו להגן על חיית המחמד שלכם מפני פרעושים וקרציות ברמה הגבוהה ביותר.

 

מה ניתן לעשות כנגד פרעושים וקרציות?

טיפול נגד פרעושים לכלבים חיוני בכל עונות השנה, אך הוא הופך לקריטי במיוחד בעונת הקיץ. הפרעושים מתרבים בקצב גבוה יותר וניתן למצוא אותם בכל פארק, דשא, גינת כלבים וכדומה. ההמלצה הכללית היא להקפיד על טיפול מונע, שישמור על הכלב שלכם נקי מפרעושים וקרציות. אחת האופציות הנפוצות והמומלצות ביותר היא השקעה בטבליות לעיסה, שמספקות הגנה למשך חודש עד שלושה חודשים מפני פרעושים וקרציות. חברת ברבקטו למשל, נחשבת לאחת החברות המובילות ביותר בתחום, המספקות טבליה שמספקת הגנה למשך שלושה חודשים שלמים.

כך שבאמצעות מתן טבלייה אחת לשלושה חודשים אתם מבטיחים לכלב שלכם הגנה מושלמת מפני פרעושים וקרציות. אופציה נוספת, היא חברת נקסטגארד המספקת טבליות שיבטיחו לכם הגנה למשך חודש אחד. נקסטגארד ספקטרה תספק לכם הגנה גם מפני תולעת הפארק וקרדיות האוזניים, דבר שמהווה יתרון עצום עבור רוב בעלי הכלבים.

הימנעות מפרעושים בכלב

טיפולים מומלצים כנגד פרעושים וקרציות

  1. אמפולות נגד פרעושים לכלב – מדובר על אחת האופציות הנפוצות והמוכרות ביותר בתחום, מאחר ואמפולה מספקת פתרון כנגד פרעושים למשך כחודש. חשוב לזכור כי חלק מהאמפולות מספקות מענה יסודי ואיכותי יותר ביחס לאחרות, לכן חשוב לבחור את המוצר האפקטיבי ביותר עבור הכלב שלכם. האמפולה נועדה לשימוש חיצוני, כך שלעומת הטבליות שהוזכרו קודם, אין שום צורך לשכנע את הכלב לאכול אותן. יש לטפטף את האמפולה בין השכמות של הכלב ולוודא כי הוא אינו מסוגל להגיע לחומר ההדברה באמצעות הלשון שלו.
  2. קולר נגד פרעושים וקרציות – מדובר על פתרון לטווח הרחוק, שמאפשר להגן על הכלב מפני פרעושים וקרציות. הקולר חייב להיות צמוד לעור של הכלב, על מנת לספק לו את ההגנה הרצויה. ישנם סוגים שונים של קולרים, כאשר חלקם מבוססים על חומרים טבעיים, בעוד שאחרים מבוססים על חומרי הדבקה כימיים ויעילים יותר. יש לשים לב כי הכלב אינו מפתח רגישות או אלרגיה לקולר, דבר שיבוא לידי ביטוי בגירודים תכופים באזור, אדמומיות במקום המגע של הקולר עם העור ופריחה. במקרה של רגישות יש להסיר מיד את הקולר ולפנות לווטרינר.
  3. תרסיס – התרסיס נועד לריסוס הכלב כנגד פרעושים וקרציות. ניתן לבחור בין תרסיסים טבעיים לבין תרסיסים כימיים.

 

סיכום

היום ניתן לבחור מבין מגוון רחב של שיטות שונות לטיפול ומניעה של פרעושים וקרציות.

פרעושים בכלב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים
5 חיות שנחמד לגדל בבית!
5 חיות שנחמד לגדל בבית!

הכנסת בעלי חיים לבתינו יכולה להיות חוויה מתגמלת ומספקת. לא רק שהם מספקים חברות, אלא שהם גם מציעים הזדמנות